Με αντισηπτικά και αποστάσεις επέστρεψαν στα θρανία οι μαθητές

Share

Επέστρεψαν σήμερα στις σχολικές αίθουσες οι μαθητές γυμνασίων και λυκείων της χώρας μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων για τον κορωνοϊό.

Οι αίθουσες προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα, τα θρανία απομακρύνθηκαν, αντισηπτικά τοποθετήθηκαν στις έδρες και οι μαθητές ξεκίνησαν το μάθημα.

Η θερμομέτρηση δεν είναι υποχρεωτική, ωστόσο σε κάποια σχολεία στην είσοδο περίμενε τους μαθητές ένας καθηγητής με θερμόμετρο.

Αρκετοί είναι οι μαθητές που φόρεσαν και μάσκα.

Σήμερα ξεκινούν τα μαθήματα στα Φροντιστήρια και στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών για τους μαθητές γυμνασίου και λυκείου.

Σήμερα θα γίνει και η επανέναρξη λειτουργία ς των ΙΕΚ. Και των Κολλεγίων και στα ΙΕΚ θα ισχύει ο περιορισμός των 15 ατόμων ανά τμήμα, με 1,5μ. ενδιάμεση απόσταση, ενώ παράλληλα, προβλέπεται η εξ αποστάσεως συμμετοχή καταρτιζομένων.

Σε ότι αφορά στην επιστροφή των μαθητών του δημοτικού, αναμένεται να συζητηθεί στις 20 του μήνα από τους ειδικούς, μετά την συνεκτίμηση των στοιχείων πορείας της νόσου κατά την δεύτερη εβδομάδα, και με πρόταση για να ξεκινήσουν τα μαθήματα, αν αυτό κριθεί εφικτό την 1η Ιουνίου.

Αναλυτικά το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει

Στα σχολικά λεωφορεία η χρήση μάσκας από τους μαθητές είναι προαιρετική ενώ, οι μαθητές που θα μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, θα φορούν μάσκα, όπως όλοι που θα εισέρχονται σε αυτά.

Στα σχολεία θα υπάρχουν αντισηπτικά, θα γίνεται φυσικός εξαερισμός.

Προβλέπεται καθαρισμός 2 φορές την ημέρα.

Θα προβλεφθούν διαφορετικά διαλείμματα για τους μαθητές.

Θα απαγορεύεται η λειτουργία των κυλικείων.

Θα είναι προαιρετική χρήση μάσκας στην τάξη και στα μέσα μεταφοράς μαθητών.

Μονές καρέκλες στα θρανία λόγω κορωνοϊού

Η απόσταση μεταξύ των μαθητών πρέπει να είναι ίση με 1,5 μέτρo μήκος.

Εάν κάποια σχολική αίθουσα δεν επαρκεί για την τήρηση αυτής της απόστασης, τότε το τμήμα, ανεξαρτήτως αριθμού μαθητών, χωρίζεται σε υποτμήματα.

Με αποστάσεις τα θρανία και μόνο για ένα μαθητή

Προτείνεται, επίσης, τα θρανία να έχουν κοινό προσανατολισμό, ώστε να μειώνεται κατά το μέγιστο δυνατό η έκθεση των μαθητών σε σταγονίδια από βήχα ή φτέρνισμα, ιδιαίτερα σε αίθουσες με περιορισμένο χώρο.

Ωράρια διαλειμμάτων

Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, το πρόγραμμα εφημεριών θα πρέπει να αναπροσαρμόζεται κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός των μαθητών κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και να διασφαλίζεται η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων των μαθητών σε κάθε χώρο του σχολείου. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται στη σταδιακή έξοδο, με σειρά, των μαθητών στο προαύλιο. Κάθε τμήμα/τάξη θα έχει διαφορετικό χώρο στο προαύλιο και απαγορεύονται τα παιχνίδια με μπάλα (π.χ. βόλεϊ, μπάσκετ, ποδόσφαιρο).

Η προστασία του μαθητικού δυναμικού, το οποίο επιστρέφει σήμερα μαζικά στα θρανία, έχει δρομολογηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις προπαρασκευαστικές ενέργειες του υπουργείου Παιδείας τις τελευταίες ημέρες, καθώς σχετικά έχουν προετοιμαστεί εκπαιδευτικοί και τάξεις.

Παράλληλα, σε ισχύ παραμένει και η δυνατότητα για παροχή σύγχρονης εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης, τόσο για τις σχολικές μονάδες οι οποίες τελούν σε καθεστώς προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας, όσο και για τους μαθητές που μένουν σπίτι για λόγους προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας.

Την ίδια ώρα, απαντώντας εμμέσως στις αιτιάσεις μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, ο κ. Χαρδαλιάς υπενθύμισε χθες ότι:

Έχει απενεργοποιηθεί η δυνατότητα καταγραφής, αποθήκευσης ήχου και εικόνας.

Ο σύνδεσμος για τις ψηφιακές αίθουσες αποστέλλεται από τον εκπαιδευτικό αποκλειστικά στους εν λόγω μαθητές και οι ψηφιακές αίθουσες είναι κλειδωμένες με έλεγχο εισόδου από τον ή την εκπαιδευτικό.

Σε περίπτωση που αποφασιστεί η μετάδοση και εικόνας, θα φαίνονται μόνο ο εκπαιδευτικός ή/και ο πίνακας.

Η μετάδοση καλύπτει την παράδοση του μαθήματος και όχι τυχόν εξέταση των μαθητών.

Στο πλαίσιο αυτό, «όταν η Πολιτεία προβλέπει τη δυνατότητα για ορισμένους μαθητές να μένουν εκτός σχολείου για προληπτικούς λόγους προστασίας της ατομικής αλλά και δημόσιας υγείας, είναι και αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας να παρέχει την πρόσβαση των μαθητών αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία εξ αποστάσεως. Και αυτό κάνει» σχολίασε ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας.

Πηγή: protothema.gr