Type to search

Απ.Τζουτζόπουλος : Πώς φτάσαμε σε σταθμούς χωρίς ποδήλατα στον Δήμο Κορινθίων;

Επικαιρότητα

Απ.Τζουτζόπουλος : Πώς φτάσαμε σε σταθμούς χωρίς ποδήλατα στον Δήμο Κορινθίων;

Share

Screenshot

 

Κατ’αρχάς να διευκρινίσω οτι αναφέρομαι στα ηλεκτρικά ποδήλατα του Δήμου Κορινθίων και οχι στα ηλεκτρικά πατίνια που ανήκουν σε ιδιωτική εταιρεία.

Ο Δήμος εγκατέστησε την 1η Οκτωβρίου 38 ηλεκτρικά ποδήλατα σε 6 σταθμούς στην πόλη της Κορίνθου στα πλαίσια του έργου με τίτλο «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ»
Το έργο χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα για την «Ενίσχυση της Μικροκινητικότητας στο Δήμο Κορινθίων» προϋπολογισμού 308.140,00 ευρώ.

Την 30 Σεπτεμβρίου σε τακτική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου ψηφίσαμε ομόφωνα και εγκρίναμε τον ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΩΝ .
Η Πράσινη Πόλη σαφώς στήριξε και επικρότησε αυτήν την ενέργεια εκφράζοντας ταυτόχρονα την ανάγκη να προστεθεί ένας επιπλέον σταθμός ,έξω απο τον Προαστιακό,για ευνόητους λόγους.Η πρόταση αυτή δεν έγινε αποδεκτή απο την Δημοτική Αρχή με τις γνωστές δικαιολογίες.
Στον κανονισμό λειτουργίας αναφέρεται ότι o χρήστης του ποδηλάτου πρέπει να κατεβάσει μια εφαρμογή στο κινητό του τηλέφωνο,να σαρώσει τον κωδικό του ποδηλάτου ώστε να το ξεκλειδώσει για να το χρησιμοποιήσει.
Η αυθεντικοποίηση του χρήστη πραγματοποιείται με δύο τρόπους:
1. Με ταυτοποίηση μέσω κωδικών taxisnet.
2. Με ταυτοποίηση μέσω τραπεζικής κάρτας. Με τη χρήση της κάρτας γίνεται δέσμευση ποσού ύψους
50 ευρώ, ανά ενοικίαση. Το ως άνω ποσό, αποδεσμεύεται αυτόματα με την επιστροφή του
ποδηλάτου.
Στον κανονισμό αυτό αναφέρεται σαφώς οτι η χρήση των ποδηλάτων είναι δωρεάν και οτι οι χρήστες ,που πρέπει να είναι άνω των 18 ετών, μετά των τριών (3) ωρών που έχουν δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο,
θα πρέπει να το επιστρέψουν σε οποιαδήποτε βάση ποδηλάτου και να το ασφαλίσουν σε μια κενή
θέση. Έτσι σταματάει η χρέωση του ποδηλάτου σε αυτούς. Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν μπορούν να
ασφαλίσουν το ποδήλατο σε μια θέση, θα πρέπει να επικοινωνήσουν άμεσα με το γραφείο υποστήριξης
και να παραδώσουν το ποδήλατο με τον τρόπο που θα τους υποδειχθεί.
Μέγιστος χρόνος χρήσης κάθε ποδηλάτου ορίζονται οι τρείς (3) ώρες.
Εάν ο χρήστης δεν επιστρέψει το ποδήλατο υπάρχει ποινή που περιγράφεται στο ακόλουθο άρθρο:
ΑΡΘΡΟ 11 – ΠΟΙΝΕΣ
Η επιβολή αποζημίωσης του ποσού των 2000€ για τα ηλεκτρικά ποδήλατα σε περίπτωση μη επιστροφής
του ποδηλάτου, εντός 24ώρου. Ο καθορισμός του ύψους της αποζημίωσης σε περίπτωση φθορών θα
γίνεται ύστερα από γνωμοδότηση της τριμελούς επιτροπής του Δήμου όπως αναφέρεται στο άρθρο 14.
Στο άρθρο 15 περιγράφεται η διαδικασία που ακολουθείται σε πρίπτωση κλοπής
• Σε περίπτωση κλοπής ποδηλάτου ή βανδαλισμού στους σταθμούς ή τα ποδήλατα, μεριμνά για όλες
τις απαιτούμενες διοικητικές ενέργειες προς τις αντίστοιχες υπηρεσίες (Τμήμα Ασφαλείας, Τροχαία
κλπ), συγκεντρώνει στοιχεία για τα περιστατικά ή τους πιθανούς δράστες και συνεργάζεται με τις
αντίστοιχες υπηρεσίες με κάθε νόμιμο τρόπο για την διαλεύκανση των υποθέσεων. Σε περίπτωση
που διαπιστωθεί ποιος είναι ο δράστης της κλοπής ή του βανδαλισμού στους σταθμούς διαβιβάζει
τα στοιχεία του στην επιτροπή του άρθρου 14 για να του επιβληθεί το ανάλογο πρόστιμα σύμφωνα
με το άρθρο 11 του παρόντος.
Συγκροτήθηκε τριμελής επιτροπή, για την διαπίστωση φθορών και κλοπής ποδηλάτων και την επιβολή προστίμων, η
οποία αποτελείται από τους υπαλλήλους του Δήμου.
Προβλήματα παρουσιάστηκαν απο τις πρώτες μέρες .
Σταδιακά βλέπαμε λιγότερα ποδήλατα στους δρόμους της πόλης και στους σταθμούς. Οι χρήστες στην πλειοψηφία τους ηλικίας κατω των 18 ετών ,παιδιά τα οποία χρησιμοποιούν και τα ηλεεκτρικά πατίνια.
Ξαφνικά τα ποδήλατα εξαφανίσθηκαν απο τους σταθμούς και απο την πόλη και σε πρόσφατη ραδιοφωνική συνέντευξη στον δημοσιογράφο Θύμιο Τσαρμπό ακούσαμε έκπληκτοι τον Δήμαρχο να δηλώνει οτι η εφαρμογή του μέτρου παρουσίασε προβλήματα καθώς άρχισαν να λείπουν ποδήλατα απο τους σταθμούς,μάλιστα ένα ποδήλατο εντοπίσθηκε στην Θεσσαλονίκη (!!!) ,δύο στην Αθήνα,άλλο ένα εκτός πόλης και έτσι η προμηθεύτρια εταιρεία μετά απο εντολή του Δήμου απέσυρε τα ποδήλατα και σχεδιάζει μια νέα (;) εφαρμογή που ο χρήστης θα ταυτοποιείται και θα χρεώνεται στην κάρτα του ένα ποσό ως εγγύηση όταν ξεκλειδώνει το ποδήλατο, χρηματικό ποσό που θα επιστρέφεται αυτόματα όταν κλειδώνει το ποδήλατο σε έναν απο τους έξι σταθμούς ,δηλαδή ψάχνουν τώρα να λειτουργήσουν την εφαρμογή που προβλεπόταν στον κανονισμό λειτουργίας!.
Προκύπτουν αναπόφευκτα ερωτήματα.
Συγκεκριμένα:
1.Ποιές ήταν οι ενέργειες της τριμελούς επιτροπής όταν παρουσιάστηκαν οι πρώτες δυσλειτουργίες;
2. Επιβλήθηκε πρόστιμο σε χρήστη που δεν επέστρεψε το ποδήλατο εντός 24 ωρών;
3.Ακολουθήθηκε η διαδικασία που προβλέπεται σε περίπτωση κλοπής; (γιατί μόνο κλοπή μπορεί να χαρακτηριστεί το να πάρει κάποιος το ποδήλατο στην Θεσσαλονίκη).
4.Ποιοί είχαν την ευθύνη του πληροφοριακού συστήματος της υπηρεσίας και την ευθύνη παρακολούθησης του στίγματος των ποδηλάτων;
5.Υπήρξε ανάδοχος διαχειριστής υπέυθυνος για την ανακατανομή των ποδηλάτων μεταξύ των σταθμών;
6. Γιατί δεν λειτούργησε απο την πρώτη μέρα η εφαρμογή ταυτοποίησης και προσωρινής χρέωσης -εγγύησης μέσω πιστωτικής κάρτας όπως είχαμε ψηφίσει στον κανονισμό λειτουργίας αλλά προτιμήθηκε(παράτυπα και με τα γνωστά πλήρως προβλέψιμα αποτελέσματα) να ξεκλειδώνει ο χρήστης το ποδήλατο μόνο με το κινητό τηλέφωνο με αποτέλεσμα να γνωρίζουμε μόνο αριθμό κινητού και στίγμα ποδηλάτου και όχι ταυτότητα χρήστη;
7.Τα ποδήλατα που εντοπίσθηκαν στην Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα και όπου αλλού έχουν επιστραφεί και με ποιά διαδικασία;
8.Θα αποδοθούν ευθύνες ή θα δηλώσουμε για άλλη μια φορά άτυχοι;
Σαν Πράσινη Πόλη δηλώνουμε για άλλη μια φορά την πλήρη υποστήριξη όλων των εφαρμογών που βελτιώνουν την ποιότητα ζωής εντός του αστικού ιστού,ενισχύουν την μικροκινητικότητα,μειώνουν το κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό φορτίο.
Απλώς λειτουργείστε το σωστά .
Για άλλη μια φορά δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε την Αμερική.