LOADING

Type to search

Γ.Ψυχογιός: Να καλυφθούν άμεσα τα πολλά κενά στην παράλληλη στήριξη και την ειδική αγωγή στα σχολεία της Κορινθίας – Ερώτηση στη Βουλή

Κορινθία Πολιτική

Γ.Ψυχογιός: Να καλυφθούν άμεσα τα πολλά κενά στην παράλληλη στήριξη και την ειδική αγωγή στα σχολεία της Κορινθίας – Ερώτηση στη Βουλή

Share

 

Ο Βουλευτής Κορινθίας ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κ. Γιώργος Ψυχογιός, κατέθεσε Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού  για την επιτακτική ανάγκη κάλυψης των κενών θέσεων ειδικής αγωγής και παράλληλης στήριξης στα σχολείατης Κορινθίας.

Συγκεκριμένα, ο κ. Ψυχογιός σημειώνει ότι η στήριξη και ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής και της παράλληλης στήριξης είναι βασικός πυλώνας για την αξιοπρεπή διαβίωση και την κοινωνική ένταξη παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ζητά άμεσες ενέργειες θέτοντας στον αρμόδιο Υπουργό τα εξής ερωτήματα:

  1. «Σκοπεύετε να διαθέσετε τα αναγκαία κονδύλια ώστε να αυξηθούν οι θέσεις και να καλυφθούν τα κενά στην Ειδική Αγωγή και την Παράλληλη Στήριξη στην Κορινθία, γεγονός πολύ κρίσιμο πρωτίστως για τα δικαιώματα των παιδιών, αλλά και για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών και την στήριξη των γονέων;
  1. Προτίθεστε να διαθέσετε από έναν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης για κάθε έναν μαθητή που χρήζει παράλληλης στήριξης, βάζοντας τέλος στην απαράδεκτη κατάσταση να μοιράζεται ένας εκπαιδευτικός σε 2 και 3 μαθητές ή υιοθετείτε την

 δήλωση της  Υφυπουργού  Παιδείας, κ. Μιχαηλίδου, ότι δεν είναι σωστό ούτε για την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά ούτε για το ίδιο το παιδί, να υπάρχει ένας δάσκαλος παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί;»

Ακολουθεί αναλυτικά  η Ερώτηση όπως κατατέθηκε:

21/9/2023

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα:  Επιτακτική ανάγκη η κάλυψη των θέσεων ειδικής αγωγής και παράλληλης στήριξης στα σχολεία της Κορινθίας

Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς βρίσκει τις εκπαιδευτικές δομές της Κορινθίας με σοβαρές ελλείψεις στην Ειδική Αγωγή και στην παράλληλη στήριξη, με αποτέλεσμα οι ανάγκες ενός μεγάλου αριθμού παιδιών να μην καλύπτονται και οι γονείς να οδηγούνται στα όρια της απόγνωσης καθώς αναγκάζονται – όποιοι έχουν την οικονομική δυνατότητα – να εξασφαλίζουν με δικά τους έξοδα ιδιωτική παράλληλη στήριξη.

Με την υπ’ αριθμ. πρ. 93506/Δ3/25.8.2023 εγκύκλιο διαταγή, εφαρμόζεται για άλλη μια φορά σχέδιο περικοπών, «εξοικονόμησης» όπως αναφέρεται, του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σχετικά με τον αριθμό των προσλήψεων εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης – Συνεκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2023 – 2024.

Με βάση την παραπάνω εγκύκλιο, επιβεβαιώνεται και διευρύνεται η πολιτική του μοιράσματος των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης σε δύο ή και περισσότερους μαθητές/τριες εντός της ίδιας τάξης, ακυρώνοντας στην πράξη τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ και υποβαθμίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Καλούνται, εξάλλου, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης να μειώσουν τον αριθμό των κενών σε παράλληλες στηρίξεις, ορίζοντας ότι: «Σε τμήμα σχολείου στο οποίο υπάρχει απόφαση έγκρισης ΠΣ–Σ για περισσότερους από έναν/μια μαθητή/-τρια, αναλαμβάνει ένας/μία εκπαιδευτικός ΕΑΕ ΠΣ–Σ συνολικά την υποστήριξή τους».  

Με βάση τα παραπάνω, εκατοντάδες μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα μείνουν με ελλιπή ή και χωρίς ειδική εκπαιδευτική υποστήριξη, ενώ αντίστοιχα εκπαιδευτικοί που υπηρετούν το Δημόσιο Σχολείο θα βρεθούν στην ανεργία.

Πιο συγκεκριμένα, στην Κορινθία από τα 177 αιτήματα που εγκρίθηκαν για  Ειδική Αγωγή και Παράλληλη Στήριξη σε νηπιαγωγεία και δημοτικά, τα οποία μετά την ομαδοποίηση που ζήτησε το Υπουργείο από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ανά δύο ή περισσότερους μαθητές/τριες έφτασαν τα 120, καλύφθηκαν μόλις οι 64 θέσεις! 

Για τα νηπιαγωγεία ειδικά, από τις 38 θέσεις που εγκρίθηκαν και μετά την ομαδοποίηση έφτασαν τις 29, καλύφθηκαν μόνο οι 14! Τέλος, όσον αφορά στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, από τις 13 θέσεις που ζητήθηκαν για Ειδική Αγωγή καλύφθηκαν οι 4    

Με αυτό τον τρόπο, το Υπουργείο δημιουργεί ισχυρές προϋποθέσεις απαξίωσης της δημόσιας εκπαίδευσης και ιδιωτικοποίησης κομματιών του έργου που θα έπρεπε να παρέχεται, μεταθέτοντας τις ευθύνες και τις δαπάνες στις πλάτες των οικογενειών αποκόπτοντας τα παιδιά από τον συλλογικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό του σχολείου.

Η Α’ ΕΛΜΕ Κορινθίας στην ανακοίνωσή της καταγγέλλει το ΥΠΑΙΘΑ για απόκρυψη των πραγματικών κενών, για υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης και παραβίαση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών με στέρηση της πλήρους παράλληλης στήριξης που έχουν εγκριθεί από τα ΚΕΔΑΣΥ.

Αξίζει να σημειωθεί πως η κυβέρνηση  ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. στην Κορινθία ικανοποιούσε σταθερά πάνω από το 70% των αιτημάτων για ειδική Αγωγή και παράλληλη στήριξη, ενώ κάποιες χρονιές η κάλυψη των κενών είχε φτάσει και στο 100%

Επειδή, η στήριξη και η ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής και της παράλληλης στήριξης είναι βασικός πυλώνας για την αξιοπρεπή διαβίωση και την κοινωνική ένταξη παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ,

Επειδή, το Υπουργείο ακολουθεί πιστά πρόγραμμα απαξίωσης των εκπαιδευτικών δικαιωμάτων μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, παρά τις σαφείς υποχρεώσεις από τις σχετικές διεθνείς συμβάσεις που έχει κυρώσει η χώρα μας,  

Ερωτάται ο κ. Υπουργός :

  1. Σκοπεύετε να διαθέσετε τα αναγκαία κονδύλια ώστε να αυξηθούν οι θέσεις και να καλυφθούν τα κενά στην Ειδική Αγωγή και την Παράλληλη Στήριξη στην Κορινθία, γεγονός πολύ κρίσιμο πρωτίστως για τα δικαιώματα των παιδιών, αλλά και για τις προσλήψεις των εκπαιδευτικών και την στήριξη των γονέων;
  1. Προτίθεστε να διαθέσετε από έναν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης για κάθε έναν μαθητή που χρήζει παράλληλης στήριξης, βάζοντας τέλος στην απαράδεκτη κατάσταση να μοιράζεται ένας εκπαιδευτικός σε 2 και 3 μαθητές ή υιοθετείτε την δήλωση της  Υφυπουργού  Παιδείας, κ. Μιχαηλίδου, ότι δεν είναι σωστό ούτε για την εκπαιδευτική διαδικασία αλλά ούτε για το ίδιο το παιδί, να υπάρχει ένας δάσκαλος παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί;

Οι ερωτών βουλευτής

Γιώργος Ψυχογιός