LOADING

Type to search

Η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών

Επικαιρότητα

Η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών

Share

Είκοσι μεγάλα οδικά έργα και 12 σιδηροδρομικά έργα περιλαμβάνονται στο Εθνικό Στρατηγικό ΣχέδιοΜεταφορών (ΕΣΣΜ) που βρίσκεται στο τελικό στάδιο διαβούλευσης. Σύμφωνα με το προτεινόμενο σενάριο του ΕΣΣΜ, συνολικά περίπου 415 χιλιόμετρα οδικών τμημάτων που προβλέπεται πως θα αντιμετωπίσουν κυκλοφοριακή συμφόρηση, «πρέπει να αποτελέσουν το αντικείμενο περαιτέρω μελέτης κατά την προετοιμασία των προτάσεων του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών».

Τα υπόλοιπα 770 χιλιόμετρα«θα μπορούσαν να μελετηθούν εν μέρει ανάλογα με την τελική στρατηγική που θα υιοθετήσει η Ελληνική κυβέρνηση και τους διαθέσιμους πόρους».

Από τον κατάλογο των έργων προκύπτει πως κύρια προτεραιότητα δεν είναι μόνο η αντιμετώπιση της μελλοντικής κυκλοφοριακής συμφόρησης σε τμήματα του δικτύου, αλλά και οι διεθνείς διασυνδέσεις της χώρας ώστε να ενισχυθεί η διακίνηση εμπορευμάτων. Σημειώνεται πως εκτός από τα έργα υποδομής, στο ΕΣΣΜ προβλέπονται και πρωτοβουλίες για την εγκατάσταση / αναβάθμιση Ευφυών ΣυστημάτωνΜεταφορών (Intelligent Transport Systems – ITS) προκειμένου να γίνεται καλύτερη διαχείριση του κυκλοφοριακού φόρτου σε τμήματα του οδικού δικτύου. 

Στον κατάλογο των έργων περιλαμβάνονται:

1. Κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη.

2. Αύξηση χωρητικότητας του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου (Α/Δ) Α1, νότιο τμήμα Σχηματάρι (κόμβος με Α11) – Λαμία (ITS και άλλα εργαλεία διαχείρισης κυκλοφορίας).

3. Αύξηση χωρητικότητας του υφιστάμενου Α/Δ Α8, τμήμα Ελευσίνα – Κόρινθος (κόμβος με Α7) (ITS και άλλα εργαλεία διαχείρισης κυκλοφορίας).

4. Αναβάθμιση οδικού άξονα Πύργος – Καλό Νερό – Τσακώνα (επέκταση του Α5).

5. Αναβάθμιση οδικού άξονα Θεσσαλονίκη – Χαλκηδόνα – Γιαννιτσά – Μαυροβούνι.

6. Βελτιώσεις οδικής ασφάλειας στους οδικούς άξονες της Κρήτης (ΝΟΑΚ Τυμπάκι – Ιεράπετρα, κάθετος άξονας Ηράκλειο – Άγιοι Δέκα, κάθετος άξονας Παχιά Άμμος – Ιεράπετρα).

7. Οδικά έργα στην Αττική (οδική παράκαμψη Μαρκοπούλου, αναβάθμιση τμήματος Μαρκόπουλο – Λαύριο, οδικό τμήμα Σούνιο-Λαύριο και επέκταση Λεωφ. Κύμης προς Α1).

Προτεραιότητα αποτελούν, όπως είχε υποστηρίξει προ ημερών και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Θάνος Βούρδας και τα έργα ενίσχυσης της διεθνούς διασυνδεσιμότητας και συγκεκριμένα:

8. Νέος αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά – σύνορα με Αλβανία (βόρειος Α5).

9. Αναβάθμιση του Α27, βόρειο τμήμα προς σύνορα με ΠΓΔΜ (Πτολεμαΐδα – Φλώρινα).

10. Αναβάθμιση του Α1, βόρειο τμήμα προς σύνορα με ΠΓΔΜ (Χαλάστρα – Πολύκαστρο).

11. Αναβάθμιση οδικού άξονα: Ξάνθη – Εχίνος – Δημάριο – σύνορα με Βουλγαρία.

12. Αναβάθμιση οδικού άξονα: Ηγουμενίτσα – Σαγιάδα – Μαυρομάτι / σύνορα με Αλβανία.

Στον κατάλογο εντάσσονται και έργα στο δευτερεύον οδικό δίκτυο της χώρας:

13. Αναβάθμιση τμήματος Λαμία – Άμφισσα – Ιτέα – Αντίρριο.

14. Βελτίωση οδικών συνδέσεων Αστακού και Αγρινίου με τον Α/Δ Α5 (Ιόνια Οδό).

15. Νέα οδική σύνδεση Πρέβεζα – Α/Δ Α5 (Ιόνια Οδός).

16. Αναβάθμιση οδικού άξονα Ηγουμενίτσα – Πάργα – Πρέβεζα.

17. Αναβάθμιση οδικών αξόνων βόρειας και νότιας Εύβοιας.

18. Αναβάθμιση του ΒΟΑΚ σε ανατολικό άκρο (Άγιος Νικόλαος – Σητεία) και δυτικό άκρο (Κίσσαμος – Χανιά).

19. Αναβάθμιση οδικού τμήματος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος.

20. Αποκατάσταση / ανακατασκευή οδικών τμημάτων που έχουν υποβαθμιστεί τόσο (περίπου 1.000 χλμ. εθνικών και επαρχιακών οδών). Πρόκειται για το «οδικό υπερ-έργο» που θα χρηματοδοτηθεί από δάνειο, ύψους μισού δις. ευρώ από την ΕΤΕπ.

Για τις σιδηροδρομικές μεταφορές, τα έργα που απαιτούνται για την άμβλυνση των σημερινών και μελλοντικών σημείων συμφόρησης, για τη βελτίωση του επιπέδου διεθνούς διασυνδεσιμότητας και τη «βελτίωση του επιπέδου προσβασιμότητας και κοινωνικής ένταξης» περιλαμβάνουν:

1. Νέα Προαστιακή Σιδηροδρομική Σύνδεση Κορωπί – Μαρκόπουλο – Λαύριο.

2. Νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Θριάσιο Πεδίο – Θήβα.

3. Αναβάθμιση σιδηροδρομικής σύνδεσης προς Βουλγαρία (Τμήμα: Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας).

4. Αναβάθμιση σιδηροδρομικού τμήματος Αλεξανδρούπολη- Ορμένιο – Σύνορα με Βουλγαρία (μέρος έργου Sea2Sea δηλαδή της σύνδεσης με λιμάνια της Βουλγαρίας).

5. Νέα σιδηροδρομική σύνδεση Φλώρινα / Καστοριά – Κρυσταλλοπηγή – σύνορα με Αλβανία.

6. Σιδηροδρομική σύνδεση εμπορικού λιμένα Καβάλας ≪Φίλιππος Β’≫ με το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο.

7. Νέα σιδηροδρομική σύνδεση: λιμένας και ΒΙΠΕ Βόλου – Αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου – λιμένας
Αλμυρού.

8. Προαστιακή Σιδηροδρομική Σύνδεση Αεροδρόμιο-Ραφήνα.

9. Κανονικοποίηση, ανακατασκευή, αναβάθμιση μονής σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο.

10. Νέα προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα.

11. Εκσυγχρονισμός τουριστικής σιδηροδρομικής γραμμής μετρικού εύρους Κατάκολο – Πύργος
– Αρχαία Ολυμπία.

12. Πρόγραμμα αναβάθμισης σιδηροδρομικών σταθμών σε εθνικό επίπεδο.

Το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών μέχρι το 2037 χρηματοδοτήθηκε από την ΕΤΕπ με στόχο να υπάρξει μακροπρόθεσμος σχεδιασμός για τις ανάγκες της χώρας. Προβλέπει πως το 2027 θα υπάρξει επικαιροποίησή του με βάση τις τότε συνθήκες. Στελέχη της αγοράς μεταφορών υποστηρίζουν πως οι τεχνολογικές εξελίξεις θα καταστήσουν αναγκαία την επικαιροποίηση πολύ πιο νωρίς.

Πηγή: euro2day.gr, argolikeseidhseis.gr

Leave a Comment